БЛОГ

GreenPR про Black Friday

2017-11-22

Щороку в кінці осені ми спостерігаємо це шоперське божевілля – Black Friday в усіх магазинах, навіть онлайн. Звідки пішла ця традиція, та чому саме «чорна» п’ятниця?

 

Black Friday зародилася у США в 1960-х – це був перший день знижок та розпродажів, які починалися після Дня подяки, який припадає на четвертий четвер листопада, і тривали до кінця Різдвяних свят. Є інформація, що термін вперше використали полісмени Філадельфії, охрестивши так страшні затори у п’ятницю та суботу після Дня подяки, а власники магазинів підхопили влучну назву і почали використовувати для періоду шоперської лихоманки. Це не дивно, адже саме у Різдвяно-Новорічний період ми купуємо найбільше подарунків, запасаємося харчами для святкового столу, прикрашаємо свої оселі.

 

Поступово ситуація з чорною п’ятницею дійшла до того, що у США люди почали брати відгули на роботі, щоб раніше зайняти чергу до магазину та першими урвати товари з шаленими знижками. Крамниці в цей день відкривалися раніше та працювали довше, а у 2001 році американські рітейлери Kohl's, Best Buy, Macy's і Target вперше відкрили свої двері у чорну п’ятницю опівночі.

 

У 1949 році чорна п’ятниця породила ще один феномен – «doorbuster». Люди буквально знесли двері до магазину Walmart у Нью-Йорку. І це не останній випадок. Розбиті вітрини та носи – звична ситуація для американської Black Friday. До нас ця жорстока «традиція», на щастя, не докотилася, але прим’яти на касі все ж можуть.   

 

Власники магазинів швидко розробили стратегії заробітку в цей день. Хтось практично за безцінь позбувається речей з минулого сезону, які люди не хотіли купувати, але «за таку смішну ціну гріх не взяти». Хтось робить чималі знижки на дійсно цінні товари, знаючи, що народ нагребе ще гори речей і все одно зробить шалений виторг.

 

Чорна п’ятниця змінилася з появою онлайн-шопінгу. Тепер, замість того, щоб вставати вдосвіта і займати місце в черзі до магазину, ми сідаємо за комп’ютер. І чорна п’ятниця зараз – це, зазвичай, не один, а кілька днів, які ще періодично можуть повторюватися у різних мережах. В Україні перші Black Friday були нічними і проводилися у торгівельних центрах.

 

Для когось такі акції сумнівне задоволення, а хтось полюбляє поштовхатися та видерти з волоссям останні круті джинси у суперниці на касі. Але хто точно виграє від американського феномену, то це магазини. Та ми й не проти, адже подарунки собі та близьким потрібні всім, і хто ж відмовиться прихопити ще й нову пару чобітків зі знижкою.

 

Успіху вам на шопінгу, друзі! wink 



#marketing

← ДО БЛОГУ
ОСТАННI НОВИНИ

2018-10-12

Блогери – хто вони, як живуть, звідки беруть натхнення, і чому так важливий візуальний контент для того, щоб стати ТОПовим?

2018-10-07

ТМ «Моршинська» випустила «Моршинку» — питну воду найвищої якості для дітей з перших днів життя.

Top